Deal Management - ITIL (operationeel & proces) management -en consultancy

ITIL begeeft zich op de grens waar ICT en business echt partners zijn.


ITIL (Information Technology Infrastructure Library) is ontwikkeld als een referentiekader voor het inrichten van de beheerprocessen binnen een ICT organisatie. ITIL is geen methode of model, maar eerder een reeks van best practices (de beste praktijkoplossingen) en concepten. Het resultaat van procesimplementatie met behulp van ITIL is vergelijkbaar met de ISO 9000 regulering in de niet-ICT-branche, waarbij alle onderdelen van de organisatie zijn beschreven en in een bepaalde hiërarchie qua bevoegdheid/verantwoordelijkheid zijn gerangschikt. 

In 2007 kwam een nieuwe versie van ITIL beschikbaar (ITIL versie 3). Deze versie hanteert niet de processen als uitgangspunt (zoals versie 2), maar de dienstverlening (services). 

Beoogde voordelen van ITIL zijn:
  • Verbetering in dienstverlenende organisatie door gebruik van de beste praktijkoplossingen
  • Standaardisering en begeleiding
  • Verhoging van de productiviteit
  • Verhoging van gebruik van ervaring en vaardigheden
  • En last but not least: Verbetering van de klanttevredenheid

De bovenstaande voordelen worden soms niet bereikt. De belangrijkste redenen hiervoor zijn:
  • Onvoldoende oog voor de bedrijfscultuur
  • Onvoldoende draagvlak bij het management en de medewerkers
  • Te veel vasthouden aan procedures en documenten


Wat kan ik u bieden? 

  • Top ervaring tegen betaalbare prijs
  • Korte en lange termijn assistentie
  • zeer ervaren service(level) -, change-, incident -en problem manager
  • inrichten Contract -en leveranciersmanagement vanuit ICT
  • Operationeel- en proces management
  • Consultancy en interim management
 
referenties zijn uiteraard beschikbaar.
 
"Deal Management"

"voor echte proces verbetering"