Deal Management - ITIL (operationeel & proces) management -en consultancy
Aanbevelingen/testimonials 

Alex heeft een belangrijke rol gespeeld in het opzetten en implementeren van het contract- en leveranciersmanagement bij CIBG. Ook heeft hij gefungeerd als coach voor het servicemanagement team. Het was een hele prettige samenwerking - Alex is iemand die je ondertussen goed op de hoogte houdt, zodat er weinig verrassingen om de hoek komen kijken.
Britt van den Berg (Hoofd ICT / Wnd CIO Ministerie VWS/CIBG)


Binnen het CIBG is Alex de afgelopen 2 jaar en 3 maanden werkzaam geweest in 3 verschillende functies:
Changemanager (5 maanden), Sr. Service Level Manager (10 maanden) en Sr. Contract –en Leveranciersmanager (12 maanden)
In de laatste functie heeft hij voor ons het proces Contract –en Leveranciersmanagement ingericht incl. alle processen en werkinstructies die daarbij horen.
Ik heb Alex leren kennen als iemand die zich volledig inzet op de klus die hij moet uitvoeren. Veel meer dan een externe die zijn uren maakt is hij iemand die
gepassioneerd staat voor wat hij moet doen. Daarbij verliest hij de organisatorische sensitiviteit en de daarbij horende politieke invloeden niet uit het oog.
Daarnaast is hij een open en eerlijk persoon.
Ik kan Alex van harte aanbevelen op iedere klus op het gebied van Itil management en dan met name het Servicemanagement en
Contract –en Leveranciersmanagement.

Nico Laagland (Algemeen directeur Ministerie VWS/CIBG)


Ik kan Alex van harte aanbevelen. Met veel ervaring in de wereld van ITIL, service management en leveranciersmanagement weet Alex snel tot de kern door te dringen. Zijn houding is praktisch, to the point, no nonsense en resultaatgericht. Hij kent van alles het bredere perspectief maar verliest zich daar niet in. Door zijn resultaatgerichte aanpak is het leuk samenwerken. Resultaat telt en een goede samenwerking staat voorop
Hans Herstel (Service Delivery Manager Ministerie EZ/Dictu)


I've worked with Alex over the last 7 years in various roles and at different companies, where he has always been insightful, experienced and a good guy to work with. His knowledge on ITIL and specifically Change and Incident Management processes are of great value for each company looking to upgrade and finetune their processes. Alex understand how important it is, not just to implement a standard process, but to make a standardised process fit for a certain company. If anyone wants to use me as reference for Alex, i'm happy to take a call!
David Dwinger (Founder & Managing director WOEST IT)


Alex is werkzaam geweest als change manager a.i. voor de gemeenschappelijke IT omgeving AMC/VUMC voor EPIC. Alex heeft in de tijd dat hij bij ons was het huidige (tijdelijke) changeproces opgepakt en begeleid en tegelijkertijd heeft hij het changeproces van beide huizen samen laten komen in een aansluitend nieuw proces. Aanvulling hierbij was om ook de functionele changes mee te nemen. Alex heeft hiervoor de de uitwerking gedaan met beide huizen en ook de vertaling naar de tooling (TopDesk) Alex heeft zich snel weten in te werken/lezen in beide huizen en zijn taak ook voortreffelijk gedaan in de korte tijd die hij had. Alex is een open, duidelijke en prettige procesmanager die goed kan luisteren naar de wensen en die ook kan vertalen naar een proces. 
Stephan Ockers (manager IT environment EPIC at AMC/VUMC) 


Working with Alex at the gemeente Almere was a pleasure. Alex is a real professional and a very experienced change manager. He has a thorough knowledge of ITIL and how it can be applied to the day to day operations of our business. He is not affraid to voice his opinion and can really help an organisation getting their processes in order.
Erik Beukenkamp (ICT processmanager at Municipality of Almere) 


Alex was part of the Incident management team which delivered 24x7
incident mgt inline with ITIL methodology. Alex proofed to be a valuable
member of the team and quickly picked up the customer specifics
Eric Dekkers (manager "managed services" at HP) 


Alex was part of a fast moving and dynamic team at Hewlett Packard.
He always delivered work to a high standard and was highly regarded
by the client for his contributions and support. His wealth of experience
in the Service Management function was shared among team members
in driving solutions forward for complex problems on a fast paced & high
profile project that wasn't an easy challenge. 
Richard Glass (teamlead IT incident management at HP)


Alex was a reliable colleague who was very capable of managing escalations and informing all people involved during escalations. He also kept a good administration of all correct documentation for his portfolio
Gjalt-Hermen Hoekstra (interim operational manager at IBM)


I have worked with Alex for 3 and a half years, I can honestly say it was always a pleasure. Alex does one of the most demanding roles (incident/recovery manager)  in the business, he does it to the highest standard, with skill and professionalism but importantly also with humour and approach-ability. There are few that can say they know more about the technical environment we work in or that can say they are more effective in it. I can recommend Alex without hesitation in any role, as if you can do this job well, you can do anything
Greg Kirkpatrick (change deployment manager at HP)


Alex is a very hands-on manager that is able to get to the bottom of issues at hand very quickly. He is able to communicate clearly with the individual teammembers involved to get the job done, and for the results to be perceived as a team result, which is an added value in itself.   I would be glad to work with Alex again when the opportunity/necessity arrives.
Richard Kloosterman (CEO at Intersoft Europe)


Alex is een peoplemanager, met een brede visie op IT binnen een organisatie. Iemand die de IT-taal kan vertalen naar de gebruikers en de taal van de gebruikers naar IT. Gedreven, betrokken en iemand die staat voor "zijn" mensen. 
Peter Delis (Directeur ING/Fiditon)